Wat is CRM integratie?

De mogelijkheden die een CRM systeem met zich meebrengt zijn vrijwel onbeperkt. Een CRM systeem biedt belang voor je bedrijf en voor je klanten. Door CRM Integratie vergroot je het belang en de voordelen van een CRM systeem door nog meer mogelijkheden samen te brengen.  

coins
CRM Integratie mogelijkheden

CRM integratie: mogelijkheden samenbrengen

Een customer relationship management (CRM) systeem is op zichzelf al krachtig. Door CRM integratie met andere applicaties zijn je werkactiviteiten nog eenvoudiger. Bij het integreren van applicaties worden naadloze connecties gemaakt met jouw CRM systeem en applicaties van andere partijen. Data en informatie wordt gestroomlijnd en bruikbaar door je hele bedrijf. Dit brengt mogelijkheden samen. Integraties zorgen ervoor dat je data tussen het CRM systeem en de applicaties stroomt. Hierdoor is het CRM systeem altijd up-to-date. De functionaliteit van je CRM wordt dus uitgebreid, met alle applicaties in één systeem. 

 

De waarde van CRM integratie

Als je CRM niet is geïntegreerd met andere belangrijke applicaties binnen je bedrijf, nemen medewerkers beslissingen over klantcommunicatie en sales zonder alle informatie die ze nodig hebben. Dit is een van de redenen waarom CRM integratie zo belangrijk is. Integratie van CRM en applicaties resulteert in een optimale klantervaring omdat er geen gaten in hun klantreis zijn. Deze gaten worden voorkomen doordat de afdelingen van elkaars activiteiten op de hoogte zijn en informatie gedeeld wordt door het hele bedrijf. Je CRM is dus niet alleen essentieel voor communicatie met je klanten, maar ook voor afstemming en stroomlijning binnen je bedrijf.  

”CRM integratie zorgt ervoor dat de afdelingen van elkaars activiteiten en informatie op de hoogte zijn en er zo een optimale klantervaring gecreëerd wordt.”

Meest voorkomende CRM integraties

Er zijn talloze manieren waarop je jouw bedrijf met het CRM systeem kunt integreren om er optimaal van te profiteren. Hieronder volgen de veelvoorkomende CRM integraties: 

    • E-mail integratie: of je nu koude pitches verzendt, gegevens deelt met je interne team of vragen van prospects beantwoordt: e-mail is je go-to-tool. Vrijwel elk CRM systeem bevat dan ook de mogelijkheid om verschillende e-mail integraties te koppelen.
    • Kalender integratie: blijf op de hoogte van je belangrijke taken door je Google, Outlook of andere digitale agenda te synchroniseren met je CRM. Door de tweerichtings integratie met je CRM systeem en kalender, kun je direct vergaderingen, notificaties en automatische activiteiten in je CRM vastleggen. 
    • Social media integratie: vandaag de dag is social media een cruciale factor in de bedrijfswereld. Social media integraties helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van je social media activiteiten. Ook kun je waardevolle inzichten krijgen over je sociale doelgroep doordat het CRM inzicht gegevens verstrekt. 
    • Marketing automation integratie: om de verkoop van je bedrijf te verbeteren, is het belangrijk om de balans tussen verkoopactiviteiten en marketingactiviteiten te behouden. Deze balans kan worden verbeterd door de systemen te integreren met je CRM. 
    • Team communicatie integratie: van document-, livechat-, tot proposalapplicatie; het is integreerbaar aan je CRM. Documenten worden in één centrale interface verzonden en automatisch gesynchroniseerd. Ook kan de communicatie via chat gebruikt worden om snel informatie te verzenden. 

Integraties zijn krachtige bronnen die je helpen om jouw CRM nog meer mogelijkheden te bieden. Ben je er nog niet over uit welk CRM systeem het beste bij jouw bedrijf past? Vergelijk dan de CRM software systemen of maak direct gebruik van onze CRM selectietool

Direct weten welk CRM geschikt is? Start de Online Selectie tool

Krijg direct duidelijkheid en laat je gratis informeren. Binnen 10 minuten weet je precies welke systemen aan je eisen voldoen.

Naar iets opzoek?

Bereik ons

Tel - +31852251001‬

E-mail - klanten@crmsoftwarepakket.nl