Wat is het beste CRM systeem voor het MKB?
Een CRM systeem. Geen bedrijf kan tegenwoordig zonder. Ook een mkb-bedrijf niet. Data is steeds belangrijker en ook je concurrent gebruikt deze om te bepalen hoe hij prospects en klanten het beste kan benaderen. Tegelijk wil je een CRM systeem dat past bij de schaal van jouw bedrijf. Maar wat is het beste CRM systeem voor jouw mkb-bedrijf? Hier lopen we vier pakketten langs voor customer relationship management.
Stuk voor stuk geschikt voor het mkb.
Salesforce
Wat is Salesforce? Een van de grootste en bekendste aanbieders van CRM systemen. In de loop der jaren hebben ze voor zo’n beetje elk commercieel bedrijfsproces wel software gemaakt. Dat betekent niet dat hun dienstverlening ongeschikt is voor het mkb. Integendeel. Salesforce heeft CRM software ontwikkeld, speciaal voor het mkb. Toegankelijk, betaalbaar en vooral ook heel schaalbaar. Want groeit je bedrijf uit zijn jasje? Dan bouw je met Salesforce CRM gewoon verder. Zeker voor grotere bedrijven hebben ze elegante oplossingen.
Zoho
Zoho is een gebruiksvriendelijk CRM systeem voor mkb-bedrijven. Met een goede prijs / prestatieverhouding kan je jezelf verwachten aan uitgebreide functionaliteiten, vergaande personalisatie van de functies, volledige integratie van telefonie en verschillende apps zoals Gmail, Office 365, Outlook, sociale media, Mailchimp en nog veel meer! En dit alles wordt gegoten in een geautomatiseerd proces door middel van intelligente workflow-regels. Een ideaal CRM systeem dus!
Teamleader
Een veelgehoord nadeel van grote softwarepakketten is dat je bij vragen of problemen alleen een bericht kan sturen. Vaak alleen in het Engels en naar een bedrijf aan de andere kant van de wereld. Daarvoor hoef je bij Teamleader niet bang te zijn. Deze laagdrempelige CRM oplossing van Nederlandse bodem richt zich met name op het mkb. Veel Nederlandse mkb-bedrijven hebben dan ook uitstekende ervaringen met Teamleader.