Waar moet een CRM systeem aan voldoen?

De mogelijkheden met CRM software zijn eindeloos. Er zijn talloze bedrijven die speciale software ontwikkelen voor customer relationship management. De vraag is: welke tools en functies zijn onmisbaar en mogen dus echt niet in een CRM systeem ontbreken? Dit zijn de belangrijkste must-haves wanneer je geschikte CRM software zoekt.

CRM app
meet succes crm systeem

Een overzichtelijk dashboard

Een goed CRM systeem slaat grote hoeveelheden data op en verwerkt deze ook. Vervolgens moet de software het je zo makkelijk mogelijk maken om deze data in te zien. Dat doe je op het dashboard. Welke informatie je wilt inzien, is afhankelijk van je doelstellingen en taken. Daarom is een gepersonaliseerd dashboard een belangrijke feature in CRM software. Zo kan hetzelfde systeem voor meerdere afdelingen en verantwoordelijken gebruikt worden, met op maat gemaakte datasets.

Goede informatieopslag en -uitwisseling

Data is de sleutel van een goedwerkende CRM systeem. Het systeem moet niet alleen data verzamelen van klanten, maar kan ook informatie over je bedrijf verzamelen. Dat vereenvoudigt het contact met de klant op meerdere manieren:

  1. Altijd contactgegevens van bestaande klanten paraat.
  2. De klantenservice heeft een complete kennisbank bij de hand wanneer klanten vragen stellen.
  3. Complete catalogussen kunnen aan het systeem worden toegevoegd, wat het mogelijk maakt om automatisch offertes op te stellen.
  4. Het systeem geeft inzicht in waar klanten vandaan komen, wat marketingkanalen zichtbaar maakt.

Veelzijdige integratie

Flexibiliteit is het kernwoord van een goed CRM systeem. Dat betekent dus ook dat dit systeem moeiteloos moet samengaan met andere software die je binnen je onderneming gebruikt. Boekhoudsoftware, mailingprogramma’s, marketingtools en salessoftware horen allemaal samen te kunnen werken met je favoriete CRM tools. Dat vergroot de efficiëntie op de werkvloer en zorgt ervoor dat je meer uit de data van je CRM pakket haalt.

Automatisering

Er is in principe één ding dat een goed CRM systeem moet doen: een betere workflow creëren. Door middel van automatisering komt de juiste informatie bij de juiste afdeling terecht. Vult een klant een contactformulier in? Dan verzamelt de CRM software alle gegevens, stuurt deze door naar de juiste afdeling en mailt de klant een ontvangstbevestiging. Het systeem kan ook reminders sturen wanneer de klant nog geen antwoord heeft ontvangen, een logboek voor het klantcontact bijhouden en de performance van werknemers monitoren.

Een CRM systeem versimpelt het verwerken van data en stroomlijnt werkprocessen. Welke extra features onmisbaar zijn, is volledig afhankelijk van jouw onderneming. Met onze CRM selectietool maken we het keuzeproces eenvoudig.

Direct weten welk CRM geschikt is? Start de Online Selectie tool

Krijg direct duidelijkheid en laat je gratis informeren. Binnen 10 minuten weet je precies welke systemen aan je eisen voldoen.

Naar iets opzoek?

Bereik ons

Tel - +31852251001‬

E-mail - klanten@crmsoftwarepakket.nl